domingo, 14 de mayo de 2017

FOOD - UNIT 6



UNIT 6   (1st GRADE)    1º PRIMARIA

VOCABULARY:

peach -peaches ; pear - pears ; orange -oranges; grape-grapes; cherry -cherries

apple, cake, egg, olives, sandwich -sandwiches ; tomato -tomatoes; strawberry -strawberries
pizza, ssalad, pasta.

GRAMMAR:

I like apples (Me gustan las manzanas)      I don't like grapes  (No me gustan las uvas )

Do you like oranges...?    (¿Te gustan las naranjas?
Yes, I do   - No, I don't     (Sí, me gustan  - No, no me gustan)

What is your favourite food? (¿Cuál es tu comida favorita?)
My favourite food is ( pizza)

Página de juegos de vocabulario sobre la comida. Pincha AQUI

Página de diferentes juegos de vocabulario, de deletrear, juegos de memoria, etc.
Pincha AQUI

Sería conveniente repasad los colores, los números...

UNIT 6 (2nd GRADE) 2º PRIMARIA

VOCABULARY:

salad, juice, lemonade, milk, pizza, pop corn, pasta, soup
peach -peaches ; pear - pears ; orange -oranges; grape-grapes; cherry -cherries
apple, cake, egg, olives, sandwich -sandwiches ; tomato -tomatoes; strawberry -strawberries

ACTIONS: dressing up, making posters, painting, acting, playing music.

GRAMMAR:

I like apples (Me gustan las manzanas)      I don't like grapes  (No me gustan las uvas )

Do you like oranges...?    (¿Te gustan las naranjas?
Yes, I do   - No, I don't     (Sí, me gustan  - No, no me gustan)

What is your favourite food? (¿Cuál es tu comida favorita?)
My favourite food is ( pizza)

What are you eating?    I'm eating pasta.  (¿Qué estás comiendo?
What are you drinking? I'm drinking milk. (¿Qué estás bebiendo?)

Do you like making posters?   Yes, I do   - No, I don't


Página de diferentes juegos de vocabulario relacionado con la comida.
Pincha AQUI

Pincha AQUI


No hay comentarios:

Publicar un comentario